Frans Halsstraat 60

1072 BT Amsterdam

020-6739091

Bij spoed toets 9

Praktische Informatie

Praktische Informatie

Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in dit gebouw o.a. een apotheek, een fysiotherapiepraktijk, een diëtiste, een verloskundige en een logopediepraktijk.

De praktijk  is open voor nieuwe inschrijvingen voor een afspraak kunt u de assistent bellen: 020-6739091
Klik hier om naar het inschrijfformulier te gaan.

The practice is open for new registrations. Call the assistant for further information
Click here to go to the registration form.

Geneeskundige verklaring

Een geneeskundige verklaring is een (schriftelijke) verklaring van een arts, over een patiënt die onder behandeling staat of stond van deze arts. In zo’n verklaring geeft de arts een op medische gegevens gebaseerd waardeoordeel over de patiënt en diens gezondheidstoestand.

Als behandelend arts mag u geen geneeskundige verklaring afgeven over uw eigen patiënt. Zo’n geneeskundige verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over een patiënt en over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Alleen door een onafhankelijke arts

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van de situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met de toestemming van de patiënt, ook nog extra informatie opvragen bij u en andere behandelend artsen.

Redenen voor weigering

Als behandelend arts moet u zich kunnen concentreren op de behandeling. Een goede vertrouwensrelatie met de patiënt is daarvoor belangrijk. Die vertrouwensrelatie kan gevaar lopen wanneer u een voor de patiënt ongunstig oordeel geeft en er een belangenconflict ontstaat. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of de patiënt voor bepaalde voorzieningen in aanmerking komt. Het voorkomt dat de patiënt vanuit persoonlijke belangen niet alle informatie met u deelt die noodzakelijk is voor zijn behandeling.
Als behandelend arts bent u niet altijd op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen of de vaardigheden die nodig zijn om bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld autorijden, te kunnen doen. Dan is het niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in het belang van de patiënt dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft, goed weet welke zaken wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.
Wat kan de patiënt nu doen?
U kunt uw patiënt adviseren het volgende te doen:

  • De patiënt kan navragen bij de instantie die van hem een geneeskundige verklaring vraagt of hij niet kan volstaan met een verklaring van hemzelf over zijn gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst;
  • De patiënt kan u als behandelend arts vragen om een afschrift van zijn medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over zijn gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van diens gezichtsvermogen etc.) zodat uw patiënt dit kan verstrekken aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt;
  • De patiënt kan zich voor de noodzakelijke beoordeling wenden tot een ter zake deskundige arts waarbij die patiënt niet onder behandeling staat. Deze arts kan met toestemming van de patiënt ook feitelijke informatie over zijn gezondheidstoestand bij u of een andere behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn beoordeling betrekken;
  • De patiënt kan de instantie die van hem een geneeskundige verklaring verlangt, vragen om een onafhankelijke arts voor hem te regelen.
Herhaal medicatie kunt u aanvragen via de receptenlijn of via de webapp. Ook is er de mogelijkheid om lege doosjes in de daarvoor bestemde brievenbus in de praktijk te deponeren. Herhaal medicatie betreft medicatie die u chronisch gebruikt. Medicatie die u in het verleden wel eens heeft gebruikt kunt u niet via de herhaalrecepten service bestellen.

De praktijkondersteuner somatiek begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus
  • Hoge bloeddruk
  • Hoge cholesterol
  • Astma/COPD

De Praktijkondersteuner GGZ begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

De assistentes staan u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. U kunt alleen op afspraak – ook bij hen terecht voor de volgende medische handelingen:

  • Urineonderzoek (bijvoorbeeld indien u twijfelt of u een blaasontsteking heeft)
  • Injecties (vitamine B12, prikpil)
  • Bloeddrukmeting
  • Wondverzorging
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling (wratten aanstippen)
  • Wegen en meten
  • ECG (hartfilmpje)
  • CRP-meting (infectie-test)
  • MMSE (dementie/cognitieve screening)
  • Uitstrijkjes maken (alleen voor bevolkingsonderzoek)
  • Enkel-arm index (doppler vaatonderzoek)
  • Cardiovaculaire analyse en bloed check-up

Op de huisartsenpraktijk hebben we de mogelijkheid tot een aantal diagnostische onderzoeken:

  • ECG (hartfilmpje)
  • Echo Doppler bloedvatonderzoek
  • 24-uurs bloeddrukmeting
  • CRP-meting (aantonen/uitsluiten van een virale of bacteriële infectie)

De huisartsen zijn gespecialiseerd in het verrichten van kleine chirurgische ingrepen zoals:

  • verwijderen van vetbultjes
  • talgcysten
  • moedervlekken
  • wratten
  • dermatofibromen
  • ingegroeide teennagels

Verder kunt u bij hen terecht voor:

  • het plaatsen van gewrichtsinjecties
  • het inbrengen van een (hormoonhoudende) spiraal
Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Heb ik wel een afspraak nodig?

Gebruik de keuzehulp:

Liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

Call Now Button Ga naar de inhoud